Tuesday, February 01, 2005

KAOS

I begynnelsen hersket kaos, og det må man kunne si gjelder for denne bloggen. Men det er egentlig en ganske artig prossess, det her å se det vokse frem, forandre seg og ta form. Ingen kan se på siden hva som skjer i mitt hode, hva jeg tenker, hvordan jeg jobber. Men det er helt OK. Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å legge en svær melding på tvers av hele siden som opplyser: UNDER CONSTRUCTION! Det dekker ganske bra det som skjer i bakgrunnen. Jeg er en sånn som bare MÅ ha kontroll på ting jeg holder på med, kontroll i betydningen "å mestre". Det er en utrolig tilfredsstillelse å vite at man behersker noe, spesielt hvis det bare for kort tid siden var helt ukjent for en. Så hva har jeg lært meg på noen få uker? (Listen som følger er inget nytt. Å skrive postene er jo i grunn som å skrive i hvilket ordbehandlingsprogram som helst.) Well, jeg kan nå:

  • skrive og editere poster (og legge dem ut).
  • legge inn linker i postene.
  • lage permanente linker i side-baren.
  • rote til malen min noe helt j-lig. (Helt plutselig må jeg avbryte sessionen ved laptopen for å kjøre et eller annet barn til noe helt usannsynlig viktig. Kanskje jeg til og med må finne noe mat til dem. Hvor kommer de egentlig fra?... Resultatet i malen blir uansett et noe forrykt fargeoppsett, eller mystiske tegn på kommentarsiden. Jeg gjorde noen forandringer i malen som jeg ikke finner på siden, så hva skjedde egentlig?)
  • skrive paranteser. (Jeg har nå, etter å ha gått dypt inn i meg selv og foretatt en heftig analyse, kommet frem til at jeg liker paranteser. På et mer symbolsk plan kan det tolkes dithen at det er de små tingene, ved siden av, som kanskje er minst like viktige som de egentlige hendelsene. Oi, her kunne jeg nok holdt på en stund, men ikke i kveld.)
  • IKKE alltid begrense meg.
  • laste opp bilder. (Det jeg ikke har fått til enda, men som jeg jobber med, er å få lagt inn et bilde på toppen av siden som bakgrunn til tittelen. Getting there!)

Nå vært det seint, igjen. GO'NATT!


No comments: