Friday, February 04, 2005

Ukens prosjekt - lage webside

Denne uken har stort sett gått med til å få tak i Pythonprogrammering, den første obligatoriske øvelsen skulle leveres inn seinest kl. 23.59 nå i kveld. Den fristen klarte jeg å holde med godt og vel et døgns marginal, og jeg er litt kry av meg selv. For to uker siden ante jeg nada om programmering, men jeg fikk til og med løst bonusoppgaven! Fy, da. Nok skryt.
Så var det web-design. Det visste jeg heller ikke noe særlig om for to uker siden. (Hva visste jeg EGENTLIG?) Denne uken skulle vi velge en ting på universitetsområdet som vi på en eller annen måte har et forhold til. Det første jeg tenkte på var den hersens ødelagte låsen på damedoen. Men teksten som dukket opp i hodet hadde nok det best om den ble igjen der. Mens jeg funderte på saken gikk jeg bort til kantinen for å kjøpe noe. Som vanligt var intensjonen å IKKE kjøpe kaffe. For mye kaffe får meg til å bli skjelven i både hender og mage, og jeg innbiller meg også av og til at hyen min blir usunn og gusten av dette gift. Men så stod jeg der. Foran kaffe-automaten, der kaffe, latte, cappuccino, og atter andre varianter var bare et trykk (eller to, man har jo SiB-krus!) unna. Valget var tatt, og bildet også ganske snart deretter. Med litt redigering i PhotoShop ser det ut så her:



Alle som har lest oppgaveteksten vet at jeg bare er halvferdig, for bildet skal lages på en webside med (absolutt hysterisk morsom og avsindig inspirert) tekst til. Hadde også håpet å lære Flash lørdag kveld, har nemlig en skikkelig artig idè. Alle sosiale avtaler for helgen er herved avlyst og jeg skal egne all oppmerksomhet til min evig trofaste TravelMate...

No comments: