Thursday, March 03, 2005

Cat vs. Dog

Som katt og hund sier man gjerne om noe som ikke går helt sammen. I den forrige posten skrev jeg litt om katten min, og at det var med en viss forbauselse hun havnet hos meg, siden jeg heller mest følt meg som en "hundeperson". Men sånn er det, jeg er BÅDE hund og katt. Jeg er todelt, og akkurat som dyrene mine her hjemme er de sidene av meg venner innimellom og av og til som, ja, hund og katt. Så for å være rettferdig legger jeg ikveld ut et bilde på hunden også, den helt enestående blandningstispen "Kayzer". Moren er Border collie/Kelpie og faren er St. Bernhard, og det var et meget bevisst valg å få en blandningsrase denne gangen, etter å ha vært en del uheldig tidligere. Per definisjon er jo egentlig ALLE hunder blandninger, noen ganske nye tilogmed, som f.eks Eurasier og Kromfohrländer. Og den utrolig kule Labradoodelen er faktisk en veldig utbredt rase i bl.a. Australia selv om den ikke er godkjent. Det om det, her er Kayzer:

1 comment:

Anonymous said...

den hunden valgte eg! Hun e verdns beste!