Wednesday, March 09, 2005

Flokeproblematikk

Se foran dere alle de forskjellige garnrestene som blir igjen etter tre OL-gensere, to rosa babysett, et blått, fjorten par raggsokker, like mange votter og åtte skjerf. Hvis vi så legger til litt bomullsgarn i alle regnbuens farger fra diverse hekleduker og grytekluter, og så lager ET kjempesvært nøste av hele herligheten, da har vi et liv! Jeg føler det i alle fall passer inn på mitt, og problemet er nå en skal begynne å nøste i det. Hvor er enden? Er det flere? Og hvordan passer alt sammen? Kanskje jeg skulle kvitte meg med noen rester? (De der glorete med gulltråd passer vel egentlig ikke helt inn...) Jeg har i alle fall funnet en ende i en av flokene og der skal jeg dra og slite i det nærmeste. Det første som skal vekk er et stort virrvarr av grått ullgarn. Bra kvalitet og veldig anvendelig men jeg har ikke ork å strikke labber nå. Det er skikkelig Python, så jeg sparer det til en senere anledning. Tror heller jeg skal konsentrere meg om noe mer fargerikt og inspirerende, og ikke minst: en ting om gangen!
Strekker jeg denne nøstemetaforen litt lenger kan man jo spørre seg hva man skal gjøre med nøstet når alle trådene er på plass? Strikke luer eller hekle en løper? Eller kanskje enda heller; prøve noe nytt? Spenne opp vevstolen og lage et stort og flott teppe?

Egentlig hverken strikker, hekler eller vever jeg noe særlig...

No comments: