Thursday, June 09, 2005

Bestemors bukser

Også klager de på at dagens ungdom er bortskjemt og kravstor! Jeg lurer på om følgende hendelse hadde gått an bare noen år tilbake:

Jeg er som sagt mitt i et flytteprosjekt (fremdeles uten mål, men tingene må jo pakkes uansett...), og prøver i den forbindelse å kaste mest mulig gammelt og ubrukt. I alle fall, min mor er på besøk og jeg fant en bluse som egentlig er veldig fin men jeg bruker den ikke. Kanskje hun ville ha den? Min sønn på sytten kommer akkurat forbi og ser noe blåvitstripete i hendene mine og utbrister i begeistring:
-Åh, er det en bukse? Den har jeg lyst på!
Det var jo ikke det, men jeg mente å huske at jeg dagen før hadde stappet ned en bukse i lignende stoff i en sort sekk med destinasjon Fretex. Jeg dro dem frem og overrakte dem til en overlykkelig sønn med ordene:
-Kult at du liker dem, tror bestemor ville ha syntes det var litt kult også!

Buksen hadde jeg selv fått av min svigermor en gang hun renset skapet...

No comments: