Friday, January 21, 2005

Øvelse gør mester

Så, da er vi i gang da. Som en del av emnet HUIN 105 (sjekk lærerbloggen!) som jeg tar denne våren på UiB er det meningen vi skal lære å skrive en blogg. Jeg har frem til nå mest brukt nett til å hente informasjon, la meg underholdes og shoppe litt av og til. Og nå skal jeg liksom skrive noe og legge frem det til offentlig beskuelse! Jeg har riktignok lagt ut noen tekster på en forfatterside en gang, men det skjedde under full anonymitet. Kanskje jeg viser noe av det her når jeg blir litt tøffere...
I hvert fall ser jeg frem til dette arbeidet med stor glede, og jeg tror at når eksamen er avlagt en gang ut på våren har jeg fått dreisen på både stil og form på denne siden. Her er mye som skal læres, og i begynnelsen blir nok siden ikke så spennende. Det meste av den nærmeste tiden kommer nok å gå med til å finne ut hvordan dette skal gøres og ikke så mye på innhold. Når det er på plass kan jeg gå over til å fylle siden med mer interessant stoff. Det blir hummer og kanari, hunder og katter, kunst og basket, spise og drikke, nært og fjernt, og litt til. Maybe... Og så bilder da, selvfølgelig!

1 comment:

Jill said...

Syns du allerede har begynt å fylle bloggen med innhold, jeg! Det å finne ut hvordan man nå skal og kan og vil skrive i et nytt medium som dette er en viktig del av prosessen, og det er du i full gang med!